Εσπερινή εκπαίδευση στην Ελλάδα 1866-2004
Αντικείμενο της εργασίας αποτελεί ο θεσμός της σχολικής εσπερινής γενικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Επιχειρείται η σύνθεση της ιστορικοκοινωνικής εξέλιξης του θεσμού στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η αποτύπωση της σύγχρονης κατάστασης στο πεδίο του Εσπερινού Γυμνασίου. Η ανίχνευση και καταγραφή της διαχρονικής πορείας του θεσμού επιχειρήθηκε μέσα από τη συνολική θεώρηση του κοινωνικού φάσματος, ενώ η αναγκαιότητα και ο ρόλος της εσπερινής εκπαίδευσης, σε κάθε εξεταζόμενη περίοδο, διερευνήθηκαν με βάση το διαμορφωτικό πρίσμα των κοινωνικών, οικονομικών και εκπαιδευτικών συνθηκών. Η διάγνωση της επικρατούσας κατάστασης στον χώρο της δευτεροβάθμιας γενικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε με παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου και εμπειρική έρευνα στο μαθητικό κοινό του Εσπερινού Γυμνασίου. Η μελέτη του «ιστορικού» των μαθητών σχετικά με την κοινωνική-επαγγελματική τους κατάσταση, τη μαθητική πορεία και τις μελλοντικές τους διαθέσεις συμβάλλει στην αποσαφήνιση του ρόλου του σχολείου στην κοινωνική πραγματικότητα του εικοστού πρώτου αιώνα.
ISBN | 978-960-635-596-7 |
---|---|
Τόπος έκδοσης | Αθήνα |
Ημερομηνία έκδοσης | 1 Νοε 2022 |
Σχήμα | 24x17 |
Τύπος εξώφυλλου | Μαλακό εξώφυλλο |
Εικονογραφημένο | Όχι |
Σελίδες | 304 |
Υπότιτλος | Το παράδειγμα του νυχτερινού γυμνασίου |
Ηλικίες | 0 |
Ηλικία μέχρι | 0 |
Εκδότης | Πεδίο |
Συγγραφέας | Χαρίκλεια Ηλ. Ρίζου |
Υπεύθυνος σειράς | Ιωάννης Ε. Πυργιωτάκης |
Σειρά | Εκπαιδευτική θεωρία και πράξη |