Κριτικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου

13,43 € 17,91 €
Διαθέσιμο σε 1-3 μέρες (προϋπόθεση επάρκειας εκδότη)
SKU
9789604584338
Λεπτομέρειες

Σε μια εποχή που ο ναζισμός είτε αναβιώνει απροκάλυπτα είτε προβάλλεται κεκαλυμμένα με τις μορφές του ρατσισμού, της ξενοφοβίας, του αντισημιτισμού, της ανοχής ή της δικαιολόγησης της βίας και του μίσους, η ελληνική σχολική εκπαίδευση παρουσιάζεται αδύναμη να ανταποκριθεί στις θεμελιώδεις καταστατικές της υποχρεώσεις. Οι εκπαιδευτικοί -ουσιαστικά ανεκπαίδευτοι στη διαχείριση επίμαχων και επίκαιρων ιστορικών φαινομένων... βλέπουν με αμηχανία τη ναζιστική ιδεολογία να γοητεύει τους μαθητές τους και αισθάνονται αδύναμοι να αντιδράσουν μεθοδικά, τη στιγμή που οι επίσημοι εκπαιδευτικοί φορείς επιδεικνύουν ασύγγνωστη αδιαφορία. Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί να αποτελέσει μια γέφυρα ανάμεσα στην ακαδημαϊκή ιστορική θεωρία και τη σχολική ιστορική εκπαίδευση, ανάμεσα στη σύγχρονη επιστημονική γνώση και τη διδακτική πράξη -μια γέφυρα που την έχουμε ανάγκη όσο ποτέ. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, οι φοιτητές των ιστορικών και παιδαγωγικών τμημάτων, καθώς και όσοι προσβλέπουν σε μια εκπαίδευση δυναμικά συνδεδεμένη με τη ζωή και τον άνθρωπο, θα βρουν στον τόμο αυτό σύγχρονες προσεγγίσεις και οπτικές για το ναζιστικό φαινόμενο, διδακτική μεθοδολογία, προτάσεις διδασκαλίας και πολυτροπικό διδακτικό υλικό. Περιέχονται τα κείμενα: - Άγγελος Παληκίδης, Εισαγωγή Μέρος Α': Θεωρητικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου - Βασίλης Μπογιατζής, "Μελετώντας το Απόλυτο Κακό: μια επισκόπηση της ιστοριογραφίας του Ναζισμού από τις πρώτες ερμηνείες ως τη New Consensus και τη συνθετική προσέγγιση του Roger Griffin" - Έλλη Λεμονίδου, "Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: ιστοριογραφία, δημόσια ιστορία και ιστορική εκπαίδευση" - Γιώργος Κόκκινος, "Ιστορικός αναθεωρητισμός και άρνηση του Ολοκαυτώματος (negationnisme)" - Άγγελος Παληκίδης, "Ο ναζισμός στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας" - Βασίλης Δαλκαβούκης, "Η μνήμη της ναζιστικής Κατοχής στο δημόσιο χώρο. Η περίπτωση των οδωνυμίων" Μέρος Β': Διδακτικές προσεγγίσεις: Διδακτική μεθοδολογία και σενάρια διδασκαλίας - Δημήτρης Μαυροσκούφης, "Στρατηγικές για την αξιοποίηση των πηγών και τη μεθόδευση της διδασκαλίας" - Κατερίνα Μπρεντάνου, "Αποκαλύπτοντας τη συνενοχή" - Βασιλική Σακκά, "Εμείς και οι "άλλοι": η εμπειρία του ανεπαίσθητου εκφασισμού μιας κοινωνίας και η σύγχρονη συγκυρία" - Ζέτα Παπανδρέου, "Ναζιστική κατοχή στην Ελλάδα και άσκηση αντιποίνων" Μέρος Γ': Εκπαιδευτικό υλικό Ευρετήριο ονομάτων Ευρετήριο όρων

Περισσότερες Πληροφορίες
Περισσότερες Πληροφορίες
ISBN 978-960-458-433-8
Τόπος έκδοσης Θεσσαλονίκη
Ημερομηνία έκδοσης 1 Νοε 2013
Σχήμα 24χ17
Τύπος εξώφυλλου Μαλακό εξώφυλλο
Εικονογραφημένο Όχι
Σελίδες 304
Υπότιτλος Από την ιστοριογραφία και την πολιτική θεωρία στη σχολική ιστορική μάθηση
Εκδότης Επίκεντρο
Συγγραφέας Βασίλης Α. Μπογιατζής, Βασίλης Κ. Δαλκαβούκης, Βασιλική Σακκά, Γιώργος Κόκκινος, Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης, Έλλη Λεμονίδου, Ζέτα Παπανδρέου, Κατερίνα Μπρεντάνου
Επιμέλεια Άγγελος Α. Παληκίδης
Αξιολογήσεις
Γράψτε την κριτική σας
Γράφετε Κριτική για:Κριτικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου