Οπτικός πολιτισμός και κοινωνικές ανισότητες: Οι φωτογραφίες πολέμου

12,72 € 15,90 €
Διαθέσιμο σε 1-3 μέρες (προϋπόθεση επάρκειας εκδότη)
SKU
9789609489126
Λεπτομέρειες

Σην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια ανάλυσης της οπτικής κατασκευής της ανθρώπινης οδύνης σε καιρό πολέμου. Ακολουθώντας την άποψη της Sontag, σύμφωνα με την οποία, ακόμα και σήμερα που η ατέρμονη αναπαράσταση μέσω της τηλεόρασης, του κινηματογράφου, του βίντεο κ.λπ. είναι το φυσικό μας περιβάλλον, η φωτογραφία "προσφέρει έναν γρήγορο τρόπο για να κατανοήσουμε κάτι και μία συμπυκνωμένη μορφή για να το απομνημονεύσουμε", αναλύονται οι φωτογραφίες πολέμου στο συγκείμενο των καθημερινών ειδήσεων, καθώς προσφέρουν ένα πλούσιο ρηματικό και οπτικό πεδίο για τον ερευνητή. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις σημασιοδοτήσεις των φωτογραφιών και του συγκειμένου τους που δημοσιεύτηκαν στις αθηναϊκές εφημερίδες το Μάρτιο και Απρίλιο 2003 κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Πολέμου στο Ιράκ. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιείται μια κοινωνιο-σημειωτική ανάλυση των τυπικών μορφών και σημασιοδοτικών πρακτικών των ειδήσεων και εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο συγκροτούνται, μέσω των οπτικών αναπαραστάσεων του "πολέμου" και της "οδύνης", οι σχέσεις εξουσίας μεταξύ των ελληνικών μέσων ως φορέων αναπαράστασης, του υπονοούμενου κοινού και των κοινωνικών ομάδων που αναπαρίστανται. Λέξεις-κλειδιά: ΜΜΕ, αναπαράσταση, πόλεμος, φωτογραφία, ελληνικός Τύπος, Δεύτερος Πόλεμος στο Ιράκ, οδύνη, ανθρωπιστικός λόγος, οπτικός πολιτισμός.

Περισσότερες Πληροφορίες
Περισσότερες Πληροφορίες
ISBN 978-960-9489-12-6
Τόπος έκδοσης Αθήνα
Ημερομηνία έκδοσης 1 Απρ 2011
Σχήμα 21χ14
Τύπος εξώφυλλου Μαλακό εξώφυλλο
Εικονογραφημένο Όχι
Σελίδες 198
Εκδότης Futura
Συγγραφέας Χριστίνα Κωνσταντινίδου
Αξιολογήσεις
Γράψτε την κριτική σας
Γράφετε Κριτική για:Οπτικός πολιτισμός και κοινωνικές ανισότητες: Οι φωτογραφίες πολέμου