Σημειώσεις φιλότεχνες για τη σύγχρονη τέχνη
Σε έγκυρους χώρους σύγχρονης τέχνης βλέπουμε να παρουσιάζονται και να προβάλλονται μεταξύ άλλων, και έργα όπως: τυχαίοι ή τακτοποιημένοι σωροί οικοδομικών ή άλλων υλικών, παλιά ή καινούρια κοινά χρηστικά αντικείμενα ή και πραγματικά σκουπίδια απλώς ακουμπισμένα στο δάπεδο, πίνακες με καταφανώς ηθελημένη απουσία όχι μόνο αντιληπτής μορφής και περιεχομένου αλλά και οποιουδήποτε ίχνους χρωματικής ή άλλης επέμβασης, ακόμη και έργα όπου η γραπτή ή προφορική εκφορά της καλλιτεχνικής ιδέας υποκαθιστά την παρουσία του ίδιου του έργου, φωτογραφίες δημοσιογραφικού χαρακτήρα, καταφανώς άτεχνα βίντεο προσωπικών απόψεων ή πολιτικών γεγονότων και ούτω καθεξής. Εννοείται λοιπόν ότι αυτά βρίσκονται εκεί για να τα προσλάβουμε ως έργα τέχνης αντιπροσωπευτικά της εποχής μας. Τι λοιπόν συμβαίνει και γιατί; Πρόκειται όντως για έργα τέχνης, με τη γνωστή έννοια του όρου, ή για απάτη, ή για αυταπάτη, ή για κάποιο άλλο είδος έκφρασης που έχει αντικαταστήσει την τέχνη; Μήπως ίσως ο βασιλιάς είναι γυμνός και οι αυλικοί σιωπώντες; Μήπως, ίσως, έχουμε εισέλθει σε μια νέα φάση πολιτισμικής έκφρασης μη συγκρίσιμης με την παλιά και γι' αυτό, για πολλούς, δύσκολα αποκωδικοποιήσιμης; Μήπως έχει επέλθει το τέλος της τέχνης; Το τέλος της ιστορίας; Το τέλος του κόσμου;
ISBN | 978-960-7530-92-9 |
---|---|
Τόπος έκδοσης | Αθήνα |
Ημερομηνία έκδοσης | 1 Ιαν 2007 |
Σχήμα | 26χ21 |
Τύπος εξώφυλλου | Μαλακό εξώφυλλο |
Εικονογραφημένο | Όχι |
Σελίδες | 81 |
Υπότιτλος | Για όσους η σύγχρονη τέχνη είναι συχνά ανιαρή |
Εκδότης | Παπασωτηρίου |
Συγγραφέας | Πάνος Τζώνος |
Σειρά | Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Μουσειολογία |